Bár az okosórák nem számítanak vadonatúj találmánynak, hiszen már évekkel ezelőtt léteztek hasonló kategóriájú, csuklón viselhető kütyük, ezek a termékek csak mostanság kezdenek eljutni a széles vásárlóközönséghez. És nagyon úgy tűnik, hogy a Samsung időben tette meg a szükséges lépéseket, hiszen jelenleg neki van a legnagyobb piaci részesedése, de vajon meddig tart ki a cég lendülete?
A Statista piackutató cég legfrissebb adatai szerint a Samsung 2014-ben mintegy 1,2 millió okosórát adott el, ily módon pedig könnyedén uralja a szektort. Megjegyzendő azonban, hogy a vállalat az okosórafronton számára még igen csonka 2013-as évben ennél csak alig kevesebb, mintegy 1 millió ilyen kütyüt adott el, vagyis elég szerénynek mondható a tavalyi növekedés. Arról nem is beszélve, hogy előzetes becslések szerint az Apple idén kilenc hónap alatt akár több tízmillió Watchot is eladhat. A Samsung jelenlegi legnagyobb tudású okosórájáról, a Gear S-ről készített részletes tesztünk itt olvasható.
2014-ben a Pebble volt a második legnagyobb okosóragyártó, mely cég 700 ezer készüléket adott el, a dobogó harmadik fokára pedig a 600 ezres forgalmú Fitbit állhatott fel. Ezután a Sony (550 ezer), a Lenovo (500 ezer), az LG (420 ezer), a Garmin (400 ezer), a Withings (170 ezer), a Polar (150 ezer), illetve az Asus (120 ezer) következik a sorban.