Tech

A jövő az OLED kijelzőké

Az elkövetkezendő években várhatóan egyre komolyabb szerephez jutnak majd az OLED panelek.

Az Infiniti Research/TechNavio piackutató cég egyik legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy a 2018-ig tartó időszakban évente átlagosan mintegy 36,7 százalékot fog növekedni az OLED kijelzők piaca. A vállalat szakértői szerint a piac mozgatórugói nem annyira a mobilokban és tabletekben használatos kisméretű panelek, hanem inkább a tévékbe szerelt nagyméretű OLED-ek lehetnek, melyek mostanság már egyre olcsóbban állíthatók elő.

A televíziós piacon mindenesetre jelenleg csak az LG forgalmaz OLED készülékeket, melyek ha nem is olcsón, de legalább ténylegesen megvásárolhatók, akár a hazai kereskedésekben is. A dél-koreai gyártó egyébként azt prognosztizálja, hogy néhány éven belül eljut majd arra a szintre, hogy több OLED tévét ad majd el, mint LCD készüléket. Ezzel szemben a Samsung, a Sony és a Panasonic egyelőre várakozó állásponton van, vagyis bár vannak OLED fejlesztéseik, jelenleg még inkább az LCD technológiára fókuszálnak.

A háttérvilágítást nem igénylő OLED tévék elsősorban hatalmas kontrasztarányukról, teljesen minimális fogyasztásukról, szupervékony kivitelükről, illetve mostanság már egyre inkább remek hajlíthatóságukról ismerszenek meg, hátrányuk azonban a magas ár, illetve a vártnál jelenleg még mindenképpen rövidebb élettartam.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik