A GfK piackutató cég jelentéséből kiderül, hogy idén január és október között az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban összesen már jelentősen több mint 300 ezer darab Ultra HD televíziós készülék talált gazdára. Összehasonlításképp tavaly az Egyesült Királyságban 12 hónap alatt még csak kevesebb mint 4 ezer ilyen terméket adtak el.
A GfK szerint az Ultra HD előretörése elsősorban annak köszönhető, hogy idén már jelentősen csökkentek az ilyen felbontású tévék árai, ráadásul mostanság már egyre többfajta ilyen készülék érhető el a boltokban: míg tavaly még csak 10, addig idén már több mint 50 Ultra HD tévémodell kapható az európai boltokban. Érdekesség, hogy az 50-60 colos méretkategóriában idén szeptemberben az Ultra HD már 40 százalékos piacrésszel bírt, a 60 colosnál nagyobb eladott készülékeknek pedig már közel 60 százaléka 4K felbontású volt.
Elemzők úgy vélik, hogy amennyiben minden jól megy, akkor a 2018-ban globálisan forgalomba kerülő összes televíziós készüléknek már több mint 42 százaléka Ultra HD felbontással fog rendelkezni, vagyis tíz eladott tévéből négy már 4K felbontású lesz. A Full HD-nél négyszer több képi részlettel kecsegtető Ultra HD értelemszerűen először az átlagnál nagyobb méretű televíziókat hódítja meg magának. Egy nemrégiben a Panasonic által közölt felmérésből kiderül, hogy az 50 colnál nagyobb képátlójú tévék piacán már idén mintegy 25 százalékos lesz az Ultra HD részesedése, mely piacrész 2015-ben az 50 százalékot, 2016-ban pedig már a 75 százalékot is meg fogja haladni.