Tech

Konica Minolta: másolók után üzleti szolgáltatások

Újabb vállalat mozdul korábbi, képalkotásra fókuszáló tevékenysége felől a vállalati szolgáltatások irányába.

Jól látható trend, hogy azok a nagyvállalatok, amelyek az informatikában annak idején “menőnek”, de most már kevésbé keresettnek számító termékekkel voltak jelen a piacon, igyekeznek új utakat keresni. A Konica Minolta is meglévő tapasztalataira és korábbi üzletágaira alapozva újítja meg önmagát, és üzleti szolgáltatásokat kínál.

A nagyvállalat a napokban jelentette be MCS (Managed Content Services) programját, melynek keretein belül a vállalatoknak munkafolyamataik digitalizálására és az üzleti eredményességük hatékonyabbá tétele érdekében cégre szabott megoldást kínál. Elsősorban a vállalati tartalom- és dokumentumkezelést érintő folyamatokat célozza meg legújabb alkalmazásaival és IT szolgáltatásaival, több funkcionális csoportot (HR, pénzügy, logisztika, IT stb.) lefedve.

A Konica Minolta elemzéseire és tapasztalataira hivatkozva legtöbb esetben a cégeknél a dokumentumkezelést illetően számos újabb és egyedi igény jelentkezik a nyomtatáshoz vagy az MFP (multifunkciós) eszközhöz kapcsolódóan, amelyre megoldást várnak partnereiktől. Az új piac kiválasztásában azonban nemcsak az ügyfél oldali igények folyamatos megjelenése játszott szerepet. Fontos szempont volt, hogy olyan területen jelenjen meg a nagyvállalat, amely valamilyen szinten kapcsolódik a már piacra vitt technológiáihoz. Az elemzésekből arra jutottak, hogy a legmegfelelőbb lépés, ha belépnek az IT szolgáltatások piacára.

A vállalat a közelmúltban több IT-céget is felvásárolt Európában. A cégvásárlásokon kívül, hogy a jövőben bővíteni tudja a jelenlegi IT szolgáltatásait, és európai leányvállalatainak támogatást tudjon biztosítani, európai kompetenciacentereket állított fel, többek között Stockholmban, Párizsban, Stuttgartban és Brnóban. A magyar leányvállalat szintén bejelentette, hogy követi a globális stratégiát, és újabb szolgáltatásokat vezet be. A portfolió bővülésének következménye, hogy specializált területek jöttek létre a Konica Minolta Magyarország szervezetében, amelyek kifejezetten az egyedi megoldásokra összpontosítanak. Ezek a megoldások a partnereink mindennapi munkáját könnyítik meg, legyen az HR, pénzügy, értékesítés, logisztika vagy akár háttértámogató adminisztratív munkák.

Új szolgáltatásait nagyszabású eseményen ismertette a magyar leányvállalat: a szakmai rendezvényen több, mint 100 közép és nagyvállalati szektorból érkező ügyfél jelent meg, akik a figyelemmel kísérték az előadásokat, majd ezt követően számos konzultációs időpontot kértek a dokumentumkezelési és vállalati folyamatok optimalizálására. Ez a magas fokú érdeklődés a Konica Minolta hazai szakértői szerint azt bizonyítja, hogy a folyamat-optimalizációs megoldásokra fokozott igény mutatkozik a magyar piacon is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik