Új otthonba költözünk éppen, vagy csak egy kicsit kicsinosítjuk a lakásunkat? Ilyenkor nincs is jobb dolog annál, mint átlapozni az akutálisan legújabb IKEA katalógust, melyből még ha esetleg nem is vásárolunk semmit, remek ötletekre mindenképpen szert tehetünk. Azonban már ez a katalógus sem olyan, mint régen volt.
Ezekben a kiadványokba ugyanis már egyre ritkábban kerülnek hagyományos fotók, tehát fényképezőgépek segítségével megörökített felvételek, helyüket ugyanis egyre inkább átveszik a számítógépek segítségével megalkotott, úgynevezett renderelt 3D képek. Érdekes tendencia, hogy míg 2012-ben csak minden tizedik IKEA felvétel volt számítógépes grafika, addig tavaly már minden negyedik, idén pedig már több mint 75 százalékra tehető ezen képek részaránya.
A miértre a válasz roppant egyszerű: ily módon a svéd cég rengeteget tud spórolni. Mivel a több mint 25 ezer termék háromdimenziós objektuma mind ott figyel az IKEA számítógépein, sokkal egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb ezeket a virtuális tárgyakat odapakolni egy képre, mint hagyományos módon lefotózni. A csak egyetlen tárgyat ábrázoló képek esetében is spórol a vállalat, igazán komoly költséget azonban a kompletten berendezett helyiségeken takarít meg. Az IKEA egyik munkatársa elárulta, hogy a legdrágább és legnehezebb feladat egy konyhai szett megörökítése, ráadásul mivel a világ különböző régióiban nagyon különbözőek a konyhában használt eszközök, ezeket a beállításokat mind külön-külön kellene fotózni. Mindenesetre, ha a 3D grafikusok jó munkát végeznek, akkor mi vélhetően nem sokat veszünk észre abból, hogy normál fotók helyett már renderelt képekkel van tele a katalógus.