A Facebook felhasználók egyetlen nap alatt átlagosan mintegy 12 milliárd rövid üzenetet váltanak egymással, tehát nyílt titok, hogy a rendszer üzenetküldő szolgáltatása világszerte hatalmas népszerűségnek örvend. Egy alapvetően jól működő rendszerhez mindig nagy kihívást jelent hozzányúlni, mindenesetre a Facebook lazán megtette ezt a lépést.
Az elmúlt hónapokban az európai felhasználók már hozzászokhattak ahhoz, hogy amennyiben a telefonjukon szerettek volna Facebook csevegést folytatni, akkor azt már csak egy új alkalmazás, a Messenger letöltését és telepítését követően tehették meg. A vállalat célja egyértelműen az, hogy az üzenetküldő funkciókat egy az alap Facebooktól különálló alkalmazásba száműzze, és szépen lassan az összes felhasználót arra ösztökéli, hogy telepítse fel az Android, iOS, vagy éppen Windows Phone szoftveres készülékére a Messenger appot.
A folyamat az eredeti terveknek megfelelően zajlik, és a Facebook most már arról számolt be, hogy a Messengert az elmúlt hetekben-hónapokban immár több mint 500 milliószor töltötték le a Play Áruházból. Az App Store statisztikái ismeretlenek, mindenesetre biztosak lehetünk abban, hogy az iPhone-t használók is egyre nagyobb arányban váltanak át a Messengerre, hiszen a Facebook üzenetküldési funkcióit értelemszerűen senki sem szeretné elbukni. A vállalat nem titkoltan pénzt szeretne keresni a Messenger révén, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy pontosan hogyan és milyen formában.
A Facebook arról számolt be, hogy a felhasználók eddig általában pozitívan fogadták a változást, mi viszont azt tapasztaltuk, hogy sokan idegenkednek attól, hogy az eddigi egy helyett két Facebook alkalmazást használjanak a telefonjukon. Emlékezetes, hogy nemrégiben a Foursquare is kettéhasadt: a becsekkolós funkciók átkerültek a vadonatúj Swarmba, a Foursquare-ben pedig csak a helykeresgélős lehetőségek maradtak meg.