Tech

Embert bújtatnak a bankautomatákba

Ha azt hittük, hogy a teljesen automatizált működésű ATM-eknek már nincs hova fejlődniük, bizony tévedtünk.

A bankautomaták már nem éppen mai fejlesztésűek, hiszen az első ilyen gépezetek már több mint negyven évvel ezelőtt kerültek használatba. No persze ezeket a masinákat is folyamatosan továbbfejlesztik, melyre ékes bizonyíték a nemrégiben bejelentett Interactive Teller technológia.

A jelenleg széles körben használatos bankautomaták egyszerűen beszippantják a bankkártyát, ezután bekérik a PIN-kódot és a felvenni kívánt pénz összegét, majd pedig optimális esetben ki is adják az igényelt summát. Az Interactive Teller azonban ezen túlmenően egy pénzkezelő emberke arcát is megmutatja a nagyméretű kijelzőjén, vagyis az eddigieknél sokkal személyesebb és emberibb kiszolgálásban lehet részünk, legalábbis a fejlesztők szerint mindenképpen.

A fejlesztők elmondták, hogy az új ATM-ek nem egyszerűen csak videochat funkcióval gazdagodnak, hanem minden eddiginél gyorsabb, pontosabb és biztonságosabb kiszolgálást biztosítanak az ügyfeleknek. Az új technológia révén az ATM-ek akár egy felmutatott jogosítvány alapján is képesek beazonosítani a pénzfelvételt igénylő személyt, aki egyébként akár azt is megadhatja, hogy pontosan milyen címletű bankókat szeretne felvenni.

Megjegyzendő, hogy az újgenerációs bankautomaták egészen addig ugyanúgy működnek, mint elődeik, amíg az ügyfél meg nem nyomja az emberi ügyintézést elindító gombot. A jelenlegi tervek szerint 2014-ben az USA-ban már minden ötödik Bankk of America ATM-en elérhető lesz az új szolgáltatás.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.