Azt már megszokhattuk, hogy bizonyos időközönként előkerülnek hírek az Apple (és persze más vállalatok) kínai beszállítóinál tapasztalható embertelen munkakörülményekről, jogi és etikai visszaélésekről. A napokban is kirobbant egy hasonló botrány, ám a legújabb kapcsolódó hírben szó sincs Kínáról.
A helyszín ezúttal az Egyesült Államok, azon belül is San Francisco. Itt indított pert az Apple ellen két korábbi alkalmazott, akik korábban az almás vállalat bemutatóboltjaiban dolgoztak Kaliforniában, Georgia államban és Floridában. Beadványuk szerint emberi méltóságukban sértették meg őket folyamatosan, amiért kártérítést követelnek.
A bírósághoz beadott dokumentumok szerint a két volt alkalmazottat – és több más egykori és jelenlegi Apple-dolgozót – mindennap megalázó módon megmotozták, és a táskáikat is részletesen ellenőrizték, bármikor hagyták is el a munkahelyüket. Akár egy húszperces ebédszünet, vagy a mellékhelyiség felkeresése előtt is végig kellett csinálniuk a procedúrát, amelyet a lopások megelőzésére vezettek be az üzletekben.
A mostani eset azért is furcsa, mert az Apple egyáltalán nem olyan szinten kezeli amerikai alkalmazottait, mint ahogy a távol-keleti alvállalkozók a bérmunkásokat. Sőt, a vállalat kifejezetten híres arról, hogy folyamatos lojalitásnövelő akciókkal, kedvezményekkel és persze kiemelkedő fizetéssel igyekszik erősíteni alkalmazottai kötődését és elhivatottságát. A két egykori alkalmazott mindenesetre teljes kivizsgálást kér, és annak elismerését, hogy az etikai vétség mellett a motozásra várakozások idejét túlóraként ismerje el és fizesse ki számukra az Apple.