A világ első számú videomegosztója ezzel a lehetőséggel kívánja még vonzóbbá tenni annak lehetőségét, hogy a tartalomkészítők a televíziós próbálkozások helyett az interneten mutassák be műsoraikat.
Bár egyelőre a részletek némileg homályosak, az AdAge információi szerint az első fizetős csatornák havi 1-5 dollárt kérhetnének tartalmukért, és a különböző websorozatok mellett ugyancsak fizetőssé válhatnak egyes élőben közvetített események (például koncertek) is.
Tény, hogy az ötlet nem új: a YouTube elnöke, Salar Kamangar már egy éve is kifejtette, hogy az előfizetések bevezetésének egyetlen feltétele a megfelelő (értsd: a YouTube, a tartalomszolgáltatók és a nézők számára is elfogadható) pénzügyi rendszer kialakítása. Úgy tűnik, közel a megoldás.
A kérdés már csak az, hogy a mindeddig ingyenes – igaz, hirdetésekkel teleszórt – videókkal elkényeztetett felhasználók találnak-e a fizetős kínálatban olyan tartalmat, amiért valóban hajlandóak kinyitni a pénztárcájukat.