A Mercedes, a BMW és a Ford tervei szerint új autóik képesek lesznek fogadni az okostelefonos tartalmakat: alkalmazásokat, játékokat, zenéket és filmeket. Persze a szórakoztatás mellett a készülék segítheti is a vezetést: automatikusan fékezést javasol egy jelzőlámpánál; figyelmeztet arra, hogy egy másik jármű halad a holttérben; felolvassa az útjelző táblák feliratait, vagy a sebességkorlátozásnak megfelelő sebességre hívja fel a figyelmet.
Paul Mascarenas, a Ford műszaki vezetője a New York Timesnak beszélt arról, hogy az autógyártók miként próbálnak alkalmazkodni a szórakoztatóelektronika által diktált tempóhoz. “Nem tudjuk megakadályozni az embereket abban, hogy telefonjaik náluk legyenek a járművekben. Megkíséreljük viszont elérni, hogy ehhez a lehető legbiztonságosabb módot válasszák.“
A Ford Sync App Linkjének, a Mercedes-Benz bemutatás előtt álló DriveStyle appjének és a BMW ConnectedDrive-jának a működési módjában vannak ugyan csekély különbségek, de a célja mindegyiknek ugyanaz: integrálni az okostelefonos alkalmazásokat és tartalmat a gépkocsi kijelző és irányítási rendszerébe, hogy a vezetők ugyanazokkal a jellemzőkkel és médiatartalommal találkozhassanak az autóikban is, mint azon kívül.
Természetesen ezzel növekszik annak a kockázata is, hogy esetenként zavarba jön a sofőr – éppen ezért az autóipar olyan technológiákat próbál kifejleszteni, amelyek csökkentenék az ebben rejlő kockázatot. Az automatikus biztonsági funkciók között szerepel a megfelelő követési távolság tartása, a fényszórók beállítása vagy az álmosodó vezető felismerése és figyelmeztetése.
Persze az automatikus biztonság legmagasabb fokának jelenleg az önműködő járműveket tekintik, azonban amíg ezek fejlesztése történik, az autógyártók egyéb hasznot is húzhatnak az okostelefonok integrálásából – például csökkenhetnek a gyártási költségek. James Buczkowski, a Ford elektromos és elektronikai rendszerekért felelős igazgatója ezt azzal magyarázta, hogy a telefonokon már amúgy is megvan a navigációhoz, a zenéhez és a helyi információk eléréséhez szükséges eszköztár, vagyis ezen technológiákra már nem feltétlenül kell külön költeni.
Ráadásul mindez abban is segíthet, hogy a gépkocsik a mindenkori legkorszerűbb technológiát alkalmazzák. Míg manapság egy tipikus autó kifejlesztése legalább hét évet emészt fel – vagyis a terveknek és a részletes leírásoknak évekkel azelőtt el kell készülniük, hogy az első kész járművek egyáltalán legördülnének a szerelőszalagról -, addig ha az okostelefonok az autók egyik “összetevőjévé” válnak, (az autógyártók reményei szerint) a technológiai változások követésének üteme alig néhány hónapra mérséklődik.
A Mercedes-Benz vezérigazgatója ezt úgy fogalmazta meg: “Vannak, akik számára nagy élvezet egy klasszikus, 20 éves autó vezetése, de ismer bárki is olyan embert, aki 20 éves mobiltelefont használ?”