A kínai Giant Network Technology által jegyzett és a Népi Felszabadító Hadsereg által támogatott program tavaly nyár eleji bemutatóját látva a külföldi vélemények elsőként azt jegyezték meg, hogy a Dicsőséges Küldetés igen sokban hasonlít az Egyesült Államok egyik legnépszerűbb PC-játékára, a 2002-ben debütált, eredetileg toborzást szolgáló America’s Armyra. A két játéknak hasonló a felépítése, grafikája és alkalmazásai is csupán kevés eltérést mutatnak.
A legnagyobb különbség az ellenség: a kínai játékban – szemben az amerikai változattal – nem lázadókkal és terroristákkal kell megküzdeni, hanem az Egyesült Államok hadseregével.
Amerikai vélemények szerint a Dicsőséges Küldetés romboló hatással lehet, hiszen könnyen azt a benyomást keltheti az azzal játszó fiatalok millióiban, hogy az Egyesült Államok nem baráti nemzet, sokkal inkább veszélyforrás.
Ezzel szemben Kína hivatalos pártlapja úttörő alkotásnak nevezi a Dicsőséges Küldetést, mivel az első, teljes egészében hazai fejlesztésű katonai játék. A Népi Felszabadító Hadsereg illetékesei pedig úgy fogalmaztak, egy, a kínai értékeket tükröző szimulációt akartak a már piacon lévő nemzetközi programok helyett.
A hadi szimuláció értékesítésétől jelentős bevételt remélhet a fejlesztő cég, hiszen Kína a világ egyik legnagyobb számítógépes játékpiaca. Az ebből származó bevételek tavaly a 43 milliárd jüant (1,6 ezer milliárd forint) közelítették, ami 34 százalékos növekedés 2010-hez képest.