Tech

Kinek kell majd a Lidl-mobil?

Hamarosan nem csak az olcsó német mogyorós csokiért lehet majd a Lidlbe járni.

Korábban a témában:

Az élelmiszerláncok közül elsőkét a Lidl lép piacra saját márkás mobilszolgáltatással, Blue Mobile néven. A háttérben a Magyar Telekom infrastruktúrája áll. Önálló SIM kártyákat és készülékes csomagokat egyaránt kínál, prepaid konstrukcióban.

A Lidl azt ígéri, lesz olyan szegmens, amelyben a legolcsóbb prepaid csomagot kínálják majd. Elsősorban kifejezetten a tinédzser (iskolás) rétegnek kínálhatnak jó ajánlatokat. A cég PR,vezetője, Tőzsér Judit elmondta, az induló szolgáltatásban nincs mobilinternet-csomagjuk, de szerepel a tervek közt, ahogyan a felső kategóriás készülékek forgalmazása is.

Összehasonlításul, a német Lidl a 9,95 eurós belépési díj után egységesen 0,09 centes, 27 forintos percdíjat számol a beszélgetésért hálózaton belül és kívül, valamint az SMS-ekért. Németországhoz hasonlóan nálunk is lesz egyszeri alapdíj.

“Lidli tune”

Mégis milyen piacra lép be, és mire számíthat? Egy tavalyi elemzés szerint a magyar előfizetők 82 százaléka soha nem váltott még szolgáltatót. A nagy eredményként elkönyvelt számhordozást egyértelműen nem szeretjük, nyilván annak körülményes volta miatt, így az előfizetők alig 6 százalék élt vele eddig.

A három nagy melletti próbálkozások sem túl meggyőzőek. A 2009-ben elindult magyar Postafon egyértelmű kudarc. A fő elv, az egyszerűség megjelent ugyan, csakhogy egyáltalán nem olcsón. A 39 Ft/SMS és 39 Ft/perc beszélgetési díjnál könnyen lehet jobbat találni. Plusz úgy tűnik, a megcélzott vidéki, idősebb lakosság sem olyan homogén, mint gondolták.


A hírek szerint egyébként szinte biztos, hogy a Lidl nem egyedüliként támad idén. A Tesco Mobile és az Auchan is levédette a mobilszolgáltatásnál szóba jöhető domainjeit. A Tesco a szomszédban már rendelkezik is tapasztalatokkal. A szlovák Tesco Mobile 2009 decemberében indult, és ott az O2 hálózatát használja. Nemes egyszerűséggel „árazási forradalmat” hirdettek tavaly, amikor 1 eurocentes percdíjat kínáltak, és valóban, hálózaton belül, az SMS-t pedig minden hálózatba 0,05 € áron kínálták. Ennek ellenére nagyjából pár tízezer ügyfelük lehet.

Még nyugaton se tudják

Franciaországban hozzánk hasonlóan három „igazi” hálózat van. Ezek boldog-boldogtalannak kiadják gebinbe a fölös frekvenciájukat. Mostanság a hipermarketek mellett a tévéadók, mint az M6 csatorna vagy az Universal film és zenei kiadó, illetőleg zenei rádió (NRJ) is mobilszolgáltatók lettek. A nagy verseny a minden irányba korlátlan hívásoknál van, amelyek nagyjából 60 euróba kerülnek.


Választékból jeles a francia piac.

A mobilhoz kapcsolódó érékesítési lánc nyugaton egyértelműen felbomlott, látható, hogy megjelentek a piaci szegmensekre fókuszáló vásárlói, vagy értékközösségeknek szóló mobilmárkák. A diszkontmobil az alacsony díjú szolgáltatásokkal harcol, az életstílusmobil a demográfiai jellemzők alapján fókuszál, a hirdetéssel finanszírozott mobil pedig hirdetések fogadásáért cserébe fix mennyiségű ingyenes percet és SMS-t kínál. Sőt, a helyzet mára odáig fajult, hogy vannak úgynevezett “white-label” szolgáltatók is, amelyek rendelkeznek megfelelő mennyiségű hálózati kontingenssel, amelyet bárkinek bérbeadnak, így akármelyik cég lehet mobilszolgáltató, amely késztetést érez.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.