Tech

Háromszor többet költ a Google a Firefoxra

A Mozilla így évente majdnem 300 millió dollárral lesz gazdagabb.

A Google évek óta jelentős összegekkel támogatja a Firefox böngésző működését – 2010-ben például a 123 millió dolláros bevétel 84 százalékát a Google adta. Azonban 2008 szeptemberében a keresőóriásnak megjelent a saját, Chrome nevű böngészője is. Kézenfekvő a kérdés, hogy akkor mégis miért érdemes az eddigieknél háromszor többet fizetnie?

Nos, az említett összegek nem jótékonysági felajánlások, hanem azt szolgálják, hogy a Firefox alapértelmezettnek beállított keresője a Google legyen. Idén épp attól ugrott meg a tarifa, hogy a korábbi megegyezés novemberben lejárt és a Google és a Mozilla közötti feszültséget meglovagolva a Yahoo és a Microsoft Bing is elkezdett licitálni.

Természetesen a Mozilla ezekkel a keresőkkel is szerződésben áll, azonban az alapértelmezett beállítást az átlagos felhasználó nem nagyon szokta módosítani, vagyis a internetes keresők piacán aranyat ér.

A méltán népszerű Firefox értékét mi sem jelzi jobban, mint az, hogy a most elért egyezség három évre szól, vagyis összesen majdnem egymilliárd dollárba kerül a Google számára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik