Közismert, hogy a Google bevételeinek egy jelentős része a rendszerein keresztül hirdetők pénztárcájából érkezik. Azt is lehet tudni, hogy a Gmailben és a Google keresőoldalán megjelenő reklámok annak fényében ugranak fel, hogy milyen szöveg jelenik meg az oldalon – vagyis mi van a levélben, miről írtunk, mire kerestünk rá.
Aztán vannak azok a hirdetések, mikor ezek ismeretében is csak vakarjuk a fejünket, hogy mit keres a képernyőnkön az adott reklám vagy szponzorált link. Nos, a Google lehetőséget kíván nyújtani arra, hogy megnézzük, milyen online tevékenységünk alapján talált meg magának minket az adott hirdető – sőt, ha ezt kellemetlennek találjuk, vagy csak simán megszabadulnánk tőle, módosíthatjuk a hirdetési beállításokat.
Ez nekünk azért jó, mert így csak azok a hirdetések jelennek meg, amik talán érdekelnek is; a Google még egy dolgot tud rólunk, hogy a ténylegesen releváns hirdetéseit jeleníthesse meg a felületein; a többi hirdető pedig annak örül, hogy egyel több lehetősége lesz megjelenni.
Bár valószínűleg nem fogunk másfél napot eltölteni a hirdetések finomhangolásával, alapvetően támogatandónak tartjuk az ötletet.