Tech

A jó tanulók nem chatelnek

A tanulmányi eredmények szempontjából nem az a fontos, hogy mennyit facebookozik az ember, hanem hogy hogyan.

A 2368 egyetemista részvételével elkészített tanulmány 14 facebookos tevékenység – kommentelés, játék, fényképek megosztása és nézegetése, stb. – vizsgaeredményekre gyakorolt hatását próbálta megállapítani.

A kutatók azt bizton állítják, hogy a közösségi oldalon töltött idő nem fontos – bár a túladagolás a fiataloknál akár pszichológiai rendellenességeket is okozhat -, azonban az egyes tevékenységek és a tanulmányi eredmények közötti összefüggésről annál többet nem tudnak mondani, hogy van.

Például a facebookos játékok vagy a fényképek megosztása általánosságban rosszabb, míg például a fényképek nézegetése és a kommentelés általánosságban jobb vizsgaeredményekkel állnak párban. Azt azonban egyelőre nem tudják, hogy a pozitív tevékenységek segítenek a hallgatóknak, vagy az amúgy is jól tanuló egyetemisták végzik inkább a pozitív kategóriába sorolt tevékenységeket.

A saját tapasztalatainkból kiindulva azt azonban egészen biztosan állíthatjuk, hogy önmagában attól, hogy valaki a vizsgaidőszakot végigkommenteli, nem fog minden vizsgán átmenni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik