Persze a karambolok elkerülésére fejlesztett rendszerek nem számítanak újdonságnak, azonban a Toyota az eddigieknél tovább ment. Bár pontos részleteket még nem árult el a Toyota – olyannyira, hogy még azt sem tudni, mikor kerül konkrét bevezetésre -, a forradalmi újítás abban merül ki, hogy egy esetleges balesetet érzékelve a kocsi kiveszi a sofőr kezéből az irányítás lehetőségét.
A rendszer elülső és hátsó kamerák, illetve radartechnológia együttműködésével ismeri fel a kocsi útjába kerülő mozdulatlan tárgyakat és mozgolódó gyalogosokat, majd a karambol lehetőségének felismerése után nem (csak) vészfékezni próbál, hanem elkerülni az akadályt.
Ráadásul ez csak egyike a bevezetésre kerülő biztonsági intézkedéseknek. A Toyota olyan motorháztetőn is dolgozik, amely baleset esetén felpattan, némileg nagyobb védelmet biztosítva; illetve olyan kormánykeréken, amely a sofőr szívverését méri, hogy egy esetleges infarktus esetén is képes legyen átvenni az irányítást és elkerülni a baleseteket.