A hazai okostelefon-tulajdonosok mindegyike használ legalább egy banki szolgáltatást – állapította meg a 25-65 éves okostelefonnal és banki kapcsolattal rendelkező felhasználók körében, az OTP Bank megbízásából, az Ipsos által 2011 első negyedévének végén készített felmérés.
A megkérdezett okostelefon-használók 96 százalékának van bankkártyája, 94 százalékának folyószámlája, háromnegyedük pedig rendszeresen online intézi pénzügyeit. A válaszadók döntően számlainformációk lekérdezését és eseti átutalási megbízásokat intéznek a bankok internetes oldalain.
A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkező internetbankolók mindössze 8 százaléka használja mobiltelefonon keresztül az online banki felületeket, aminek elsősorban az új technológiával kapcsolatos kezdeti idegenkedés az oka.
Nem meglepő tehát, hogy a két legjobban várt okostelefonos internetbanki szolgáltatás a számlainformációk lekérdezése és az eseti átutalási megbízások intézése. Ezeket követik az online vásárlás, az állandó beszedési megbízások, az árfolyamok lekérdezése, a lekötések, a lekötött betétek kezelése és az értékpapír-műveletek iránti igények.