Rájöttek ugyanis arra, hogy nagy pénzhez – persze főleg, ha nem nekik kell érte megdolgozni – az interneten keresztül juthatnak hozzá, olyan online szerepjátékok digitális világában, mint a World of Warcraft.
Az ezekben összeszedhető arany, kredit és egyéb virtuális valuta ugyanis valódi pénzre váltható, hiszen a nyugati világ jólétében nevelkedett játékosok igenis hajlandóak fizetni azért, hogy különösebb erőfeszítések nélkül jussanak az online játékokban előnyökhöz.
Egy Liu Dali nevű ex-elítélt mesélt a Guardiannak digitális munkatábori élményeiről. Ebből kiderült, hogy az innentől kezdve maffiának is nevezhető büntetés-végrehajtók (ott, ahol ő volt szabadságától megfosztva) 300 elítéltet kényszerítettek arra, hogy napi 12 órában gyilkoljanak sárkányokat. A “játékosok” motivációja nagy volt, hiszen aki nem teljesítette az aznapra tervezett kvótát, súlyos verésben részesült.
Az őrök számára azonban a kényszermunka igen jövedelmező üzletnek bizonyult, mivel naponta akár 5-6 ezer renminbit (cirka 150-180 ezer forintot) tudtak keresni.
S míg azt aláírjuk, hogy az elítéltek foglalkoztatásának egészen új módjára találtak rá, a kényszermunka az kényszermunka, legyen szó valós vagy digitális aranybányászatról.