A Webtrends és a Nielsen legfrissebb statisztikái – melyek ahhoz, hogy a királyi esküvő napján megjelenjenek, természetesen már néhány nappal korábbal lezárásra kellett, hogy kerüljenek – azt mutatják, hogy az online érdeklődés az egyiptomi forradalmat és a japán katasztrófát is megelőzi.
A webanalitikai cég adatai szerint az esküvőt megelőző 30 napban mintegy 911 ezer tweet született a témában – vagyis naponta kb. 30 ezer, ami a Vilmosék esküvőjéről szóló internetes társalgás 71%-át teszi ki. Ehhez képest cirka 217 ezer Facebook és 145 ezer blogbejegyzés szólt a királyi pár nagy napjáról, ami 16,9 és 11,3 százalékot jelent.
Külön érdekesség, hogy a legtöbb online tartalom nem az Egyesült Királyságból érkezik, hanem az Egyesült Államokból. Az USA lakosai a bejegyzések 65%-áért felelnek, míg Nagy-Britannia csak 20%-ért. Mérhető volt még Kanada (2,6%) és Ausztrália (2,2%).
A királyi esküvőről tudósításunkat itt követheti percről percre >>>
AJÁNLOTT LINKEK:
További részletek – angolul (Mashable)