Az EFK közlése szerint gyakran előfordul, hogy magyar nyelvű webáruházat külföldi vállalkozás üzemeltet, és a vele való szerződéskötés esetén az előnyök mellett a fogyasztónak számolnia kell bizonyos nehézségekkel is a vásárlás során. A külföldi eladó a termékhez nem mindig ad magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót, vagy ha mellékel is, annak megfogalmazása a fogyasztó számára nehezen érthető. Emellett a külföldi kereskedők által működtetett webáruházak kivétel nélkül a vételár előzetes átutalásához kötik a termék leszállítását, azonban ha a szállításra bármilyen okból nem kerül sor, a szerződésszegéssel kapcsolatos igények érvényesítése nehézségekbe ütközhet, és magas költségekkel járhat.
Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a külföldi webshopok Magyarországon általában nem tartanak fenn vevőszolgálatot, így a kereskedővel való személyes kapcsolatfelvételnek a nyelvi korlátok mellett földrajzi akadályai is lehetnek, amely miatt a kommunikáció a postai út mellett kizárólag e-mailen vagy esetleg telefonon lehetséges.