A 2011. januárjában végzett felmérés résztvevőinek 56 százaléka látogatja valamelyik közösségi oldalt, csaknem 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani a közösségi médiáról. Az ezekben az oldalakban rejlő lehetőségek többségét azonban a fiatalok használják előszeretettel, miután a megkérdezett 18-24 évesek 45 százaléka a levelezését is a közösségi oldalakon keresztül intézi.
A vizsgálat szerint az iWiW, a Facebook, a MyVIP, a Myspace és a Twitter közül még mindig az iWiW rendelkezik a legnagyobb magyar taglétszámmal. A közösségi oldalakat használó megkérdezettek 95 százaléka regisztrálta magát a felületen. Annak ellenére, hogy az utóbbi egy évben már megháromszorozódotta a Facebook felhasználók száma, ez a tábor növekedik a leglátványosabban, míg az iWiW-tagok száma némileg csökkent.
A regisztrációk és a tényleges látogatók számát együtt vizsgálva már árnyaltabb a kép, ugyanis a legalább egy oldalon regisztráltak körében a legnagyobb inaktív tagsággal a Myspace rendelkezik, a hozzáféréssel rendelkező megkérdezetteknek több mint 70 százaléka nem látogatja a portált, de a Twitter és a MyVIP tagoknak is több mint 50 százaléka tekinthető inaktív felhasználónak.
Az iWiW tagok ehhez képest jóval rendszeresebben látogatják az oldalt: a regisztráltaknak több mint 85 százaléka aktív, a Facebook esetében pedig ez a szám közel 90 százalék.
A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztrált internetezők körében a férfiak 51, míg a nők 60 százaléka napi szintén használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket.
AJÁNLOTT LINKEK:
További részletek (KutatóCentrum)