Az elsődleges nézőközönség (Egyesült Államok) mérete a tavalyi évhez képest némileg csökkent – a háztartások 26,5%-a nézte a díjátadót szemben a tavalyi 27,5%-kal; ugyanakkor a reklámok szempontjából legfontosabb 18-49 éves korosztály rétinge 14,5 volt, ugyanúgy, mint tavaly.
De hála az internetnek immáron a visszajelzések minden eddiginél pontosabbak, hiszen a Facebooknak és Twitternek köszönhetően pontosan lehet tudni, hogy mi volt tetszetős és mit kell a jövőben kerülni.
A közösségi oldalakon megjelent véleményeket két szempontból vizsgálták: egyrészről azok sűrűsége szerint (tweet/perc), másrészt az esemény alatti említettség szerint.
Az előbbiben amerika leghíresebb talkshowjának házigazdájának, Oprah fellépése eredményezte az egy perc alatti legtöbb tweetet (11780), mikor átadta a legjob zenéért járó Oscart. Az említettségi versenyben a filmek közül a Twitteren a Harcos, míg a Facebookon a Király beszéde nyert – az emberek közül mindkét oldalon James Franco vitte a pálmát.
A legtöbbet újrapublikált Tweet egyébként a The Onion humorcsatornától származott, amely szerint a Toy Story 3 szereplőitől igazán nagy tiszteletlenség, hogy nem jöttek el az átadóra.
AJÁNLOTT LINKEK:
Az Oscar-gála Twitteren – angolul (TechCrunch)
Az Oscar és a közösségi médiumok – angolul (Mashable)