A vállalat által One Pass névre keresztelt szolgáltatás lehetővé teszi a tartalmak értékesítését, és azoknak az internetes weblapokon, illetve az okostelefonokra és táblagépekre fejlesztett alkalmazásokkal történő felhasználását.
A szolgáltatás a díjbeszedés több formáját is támogatja: előfizetéseket, korlátozott hozzáféréseket és egyes cikkek megvásárlását.
Az amerikai Apple egy nappal korábban, kedden jelentette be hasonló szolgáltatásra vonatkozó terveit. Azt a bejelentést negatívan fogadták a tartalomszolgáltatók, mivel a tervek szerint az értékesítési díjbevételek 30 százaléka az Apple-nél maradna.
A Google bejelentése nem tartalmazott arra vonatkozó információt, hogy mennyit kérne az internetes óriásvállalat a szolgáltatásért; ugyanakkor blogbejegyzésben közölte, hogy a szolgáltatással terjesztett kiadóvállalatok maguk dönthetnék el értékesítési feltételeiket.
A One Pass szolgáltatáshoz egyelőre kanadai, francia, német, olasz, spanyol, brit és amerikai kiadók csatlakozhatnak.
AJÁNLOTT LINKEK:
További részletek – angolul (The Washington Post)