A 2009 márciusában indult oldal olyan internetezésre alkalmas mobiltelefonokon érhető el, amelyek műholdas (GPS), vagy a mobilhálózatok adótornyait használva háromszögeléses módszerrel képesek bemérni a felhasználó pontos tartózkodási helyét. A szolgáltatás lényege, hogy a barátok, ismerősök mindig láthatják, hogy ki, mikor éppen merre jár.
A portál fejlődése látványos, mert egy évvel ezelőtt csupán 100 ezer regisztrációnál jártak. A jelenlegi felhasználók több mint 60 százaléka az Egyesült Államokban tartózkodik, míg a többiek Európából, Japánból, Délkelet-Ázsiából és Dél-Amerikából jelentkeznek be az oldalra.
A közösséget pontokkal és különböző vásárlási kedvezményekkel arra ösztönzik, hogy megadott szempontok szerint értékeljék azokat a helyeket, ahol éppen járnak. A Foursquare tagjai közzétehetik, hogy hol és mit érdemes venni vagy megnézni, valamint lekérdezhetik, hogy egy adott helyen ki mit látott és ezek alapján mi a véleménye arról.
A felhasználókat külön jutalomban részesítik, ha vonattal vagy hajóval utaznak, illetve ha eldugott, ritkán látogatott helyre jutnak.
Az oldal tavalyi statisztikái szerint nem volt olyan ország, ahonnan ne lett volna Foursquare bejelentkezés, a legérdekesebb hely pedig a világűr volt, ahonnan egy asztronauta kapcsolódott a portálhoz.
AJÁNLOTT LINKEK:
Infografika a Foursquare-ről – angolul (Mashable)