A netezők jogait védő kiegészítések azonban nem működnek automatikusan, és még az is előfordulhat, hogy egy adott oldal a felhasználó akarata ellenére gyűjti tovább a célzott hirdetésekhez szükséges információkat.
A Google és a Mozilla ezért egy olyan felhasználóbarát biztonsági megoldáson dolgozik, amely a bekapcsolás után ad automatikus védelmet.
Az adatvédelmi problémák súlyosságára elsőként az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) figyelmeztetett, amely a szoftveripar önszabályozó mechanizmusát “túl lassúnak” nevezte. A változtatásokkal azt kívánják elérni, hogy a netezési szokásokat tartalmazó adatokat nagykereskedelmi módszerekkel ne lehessen megszerezni, és a felhasználóknak nagyságrendekkel nagyobb beleszólási lehetőséget adnának.
AJÁNLOTT LINKEK:
Az amerikai FTC jelentése – angolul (pdf, 122 oldal)
“Ne kövess” funkció a Firefoxnál és a Chrome-nál – angolul (Mashable)