Tech

A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál

A készülékek ára és eladott darabszáma is csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

A karácsonyi szezon miatt kulcsfontosságú október-decemberi időszakban összesen 11,2 millió Sony Ericsson telefon kelt el világszerte, a 2009 negyedik negyedévi 14,6 millió után. Az átlagos értékesítési ár 136 euróra csökkent az előző évi 154 euróról. A forgalom így 1,53 milliárd euróra esett az előző évi 1,75 milliárdról és elmaradt az előző negyedévi 1,6 milliárdtól is. Elemzők 1,82 milliárd euróra számítottak.

Az adózás előtti nyereség “csupán” 35 millió euró (9,6 milliárd forint) volt, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 79,7 millió euróval.

A cég a várttól elmaradó modellkínálatnak, a gyártók közti árversenynek és a kedvezőtlen árfolyamhatásoknak tulajdonítja a vártnál gyengébb eredményeket. Ugyanakkor a társaság közleményében hangsúlyozza, hogy közel két évig tartó veszteségsorozatot követően már rendre a negyedik negyedévet zárták nyereséggel. Az adózás utáni profit 8 millió euró (2,2 milliárd forint) volt 2010 utolsó három hónapjában, szemben az előző évi 167 milliós veszteséggel. 2010 így mégiscsak “a fordulat éve volt” Bert Nordberg, az idén 10 éves konszern vezetője szerint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik