Tech

A Kinecttel bárkinek lehet Avatárja

A Microsoft újraértelmezi az online szerepjátékot - a felhasználó felkerül a képernyőre.

Manapság talán már senkit nem lepek meg egy olyannal, hogy MMORPG. Ha mégis, akkor ez a könnyen kiejthető rövidítés – a beavatatlanok először betűnként próbálkozzanak – azokat az online (szerep)játékokat takarja, melyekben masszív mennyiségű játékos vesz részt. A leghíresebb a World of Warcraft, de ha valaki nem egy fantázia-világra vágyna, ott a Second Life (Második Élet), amelyben karakterünk megtervezése után szó szerint egy második, teljesen átlagos életet folytathatunk.

Ez utóbbit viszi egy szinttel magasabbra a Microsoft az Avatar Kinecttel, amelyben a felhasználó egyenesen felkerül a képernyőre és más, hasonlóan digitalizált felhasználókkal – első körben nyilván csak ismerőseinkkel – interakcióra léphet.

Ezen interakció nagy része egy megrajzol környezetben való beszélgetésre szűkül, azonban nyilvánvalóan ez csak az első lépés. A test és az arc mozgását a Kinect kamerái nagyon ügyesen követik, bár előfordulhat némi csúszás, de az átlag felhasználó ezt talán megbocsátja.

Ezeket az online találkákat – bár hogy az emberek miért nem videókonferálnak inkább? – rögzíteni lehet és (igen, kitaláltátok) meg lehet osztani a közösségi oldalakon is.

AJÁNLOTT LINKEK:

Ezt csinálja az Avatar Kinect – angolul (Engadget)
Az Avatar Kinect Second Life típusú élményt ígér – angolul (CrunchGear)
Mi az az Avatar Kinect? – angolul (Kotaku)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik