És igazából nem is az a furcsa az egészben, hogy a videók elejére kötelezően kitett reklámok immáron nem kötelezőek – 5 másodperc után átugorhatunk a videónkra -, hanem hogy a reklámozóknak is tetszik az ötlet.
Hogy miért éri meg nekik? Mert a YouTube immáron csak azon nézők után kér pénzt, akik végignézik az adott reklámot. Így a közönség gyorsabban hozzájut a vágyott tartalomhoz, a reklámozó cégek pedig kevesebbet fizetnek, és csak azok után a felhasználók után, akik valószínűleg érdeklődnek is a termék/szolgáltatás iránt (hiszen végignézték a reklámot).
A YouTube újításának másik része, hogy egyes (kötelező reklámmal ellátott) videók előtt a felhasználó választhat három termék közül. Így ha már 10-30 másodpercet muszáj reklámmal tölteni, legalább mi mondjuk meg, melyikkel.
AJÁNLOTT LINKEK:
YouTube TrueView – angolul (TechCrunch)