A 34 éves Achim Kampker, aki egyben tanszékvezető az aacheni RWTH műszaki egyetemen, néhány professzortársával és két tucatnyi német középvállalattal összefogva vágott bele a projektbe, amelynek célja, hogy 2011 áprilisáig elkészüljön a Streetscooter névre keresztelt kisautó prototípusa. A sorozatgyártás a terv szerint 2013-ban kezdődne – abban az évben tervezi a BMW is piacra dobni a lipcsei gyárában készítendő Megacity Vehicle-t.
A nagy különbség a két modell között az árban rejlik: egy BMW-ből ugyanis több mint hét Streetscooter telne ki. Az aacheni cég azzal számol, hogy autója első, háromüléses változata 5000 euróért kerülhet forgalomba. Ennyi pénzért ma Németországban még Dacia Logant sem lehet kapni; annak ára 7990 eurónál kezdődik – és persze robbanómotor hajtja.
Az alacsony árnak két titka van. Az egyik, hogy nem tartalmazza az akkumulátor árát: azt havi díjért kellene bérelniük a jövendő vásárlóknak. A másik a gyártási technológia leegyszerűsítése. Egy autógyárban átlagosan száz szerelési állomást érintenek a kocsik, mielőtt kigördülnek a kapun. A Streetscooternél csak húsz állomás lesz – egymástól jól elválasztható modulokból épül fel, amelyeket az alvállalkozók szállítanak.
Az alacsony fogyasztói ár érdekében a tervezők lemondtak számos extráról is. Például nem lesz a Streetscooterben légkondicionálás: a kellemes hőmérsékletről az autó újszerű hőszigetelése és egy, a levegőt keringtető berendezés hivatott gondoskodni. Ez kíméli az akkumulátort is.
Az OMT-márkájú akkumulátorral az aacheni villanyautó legalább 100 kilométert fog megtenni egyszeri feltöltéssel.