A Metacom Metapay kártyájával az idén lehetett először fizetni a Heineken Balaton Sound és a Sziget-fesztiválokon. Néhány nap alatt 15 ezer felhasználó több mint 100 ezer tranzakciót bonyolított a Metapay kártyákkal. Ezt a felhasználói kört szélesítené a az econet.hu leányvállalata, az Est Media Group és a Metacom fele-fele arányban alapított cége.
Magyarországon a különböző előrefizetett szolgáltatások köre együttesen meghaladja az évi 600 milliárd forintot, a cafeteriapiaccal együtt pedig megközelíti az ezermilliárdot. Ugyanakkor a piac még kezdeti stádiumában van, ezért az jelentős fejlődés előtt áll. A szándéknyilatkozatot aláíró társaságok néhány hónapon belül százezres felhasználószámot prognosztizálnak.
A szolgáltatás célja, egy a fiataloknak szóló kedvezményrendszert nyújtó csomag létrehozása, amely elérhető lesz például szórakozóhelyeken, ruházati boltokban, koncertszervezőknél, utazási irodáknál éppúgy, mint webes partnereknél.
Az együttműködés keretein belül az EMG média portfólióját és marketingeszközeit felhasználva népszerűsíti a szolgáltatást és értékesít, míg a Metacom biztosítja a szolgáltatás technológiai és működési hátterét.