A Qantas egyik Airbus A380-as repülőgépe – amely Londonból tartott Szingapúr érintésével Sydney felé – november 4-én kényszerleszállást hajtott végre a szingapúri repülőtéren, miután négy hajtóműve közül az egyik Indonézia légterében tönkrement. A motorról a leszállás után közzétett felvételek tanúsága szerint jelentős méretű részegységek hiányoztak, és Indonéziában meg is találták a hiányzó részeket.
A gép a Rolls-Royce által kifejlesztett Trent 900-as hajtóművekkel volt felszerelve.
A világhírű brit motorgyártó csoport pénteken, a Londoni Értéktőzsdén közzétett hivatalos közleményben tudatta, hogy vizsgálatai szerint “egy bizonyos alkatrész” meghibásodása olajtüzet okozott, és ennek következtében levált a hajtómű közepes nyomású turbinájának tárcsája.
A cég hangsúlyozta: az incidens óta elvégzett részletes vizsgálatok alapján kijelenthető, hogy az észlelt hiba csak a Trent 900-as hajtóműtípusra, és annak is csak az adott alkatrészére korlátozódik.
A Rolls-Royce a pénteki tőzsdei közleményben nem részletezte, hogy melyik részegységről van szó, ám John Leahy, az Airbus üzemeltetési igazgatója a BBC idézete szerint Sydneyben újságíróknak azt mondta, hogy az olajszivárgást egy csapágyház hibája okozta.
A brit hajtóműgyártó közölte, hogy az érintett részegységeket a felhasználókkal egyeztetett program alapján kicseréli, lehetővé téve, hogy a Trent 900-asokkal felszerelt Airbus A380-asok “fokozatosan” ismét forgalomba állhassanak.
A múlt heti súlyos incidens után a Qantas és a Singapore Airlines is felfüggesztette A380-asainak üzemeltetését, jóllehet más légitársaságok, amelyek nem Rolls-Royce hajtóművekkel rendelték a típust, azóta is folyamatosan használják e gépeiket.
AJÁNLOTT LINKEK: