Tech

Bezár az ask.com

14 év keresés után feladja a versenyt az egykor népszerű kereső.

Az Ask Jeeves (vagyis kérdezd Jeeves-et) szolgáltatása egykoron azzal robbant be az online térbe, hogy természetes nyelvezettel, vagyis kerek mondatokkal kérdezhettünk Jeeves-től, a komornyiktól. Ez természetesen azoknak volt roppant szimpatikus, akik nem nőttek bele az információs társadalom keletkezésébe és nehezen tudtak szelektálni keresőszavak között.

A fénykorában napi 2 millió keresést lebonyolító szolgáltatás azonban szép lassan kezdte elveszíteni piacát a sokkal egyszerűbb és fiatalosabb keresőkkel szemben (lsd.: Google).

A bevételek szép lassan nem fedezték a kiadásokat és a tulajdonosoknak nem volt más választásuk, mint az eladás – 2005-ben az InterActiveCorp 1,85 milliárd dollárt fizetett érte. Hogy ez mennyire volt jó ötlet, még elválhat, az biztos, hogy most 130 informatikusától válik meg a cég és befejezi kereső-algoritmusainak finomítását.

Az ask.com azonban fennmarad és a nyáron elindított GYIK (gyakran ismételt kérdések) szolgáltatását folytatja, melynek keretein belül bárki kérdést tehet fel, amire jobb esetben választ is kap felhasználó-társaitól. Kérdéses, hogy ezzel meddig tud fennmaradni, hiszen ugyanilyen szolgáltatása van a Google-nak és a Yahoo!-nak is.

AJÁNLOTT LINKEK:

Az ask.com bukása – angolul (Mashable!)
Az ask.com kérdezz-felelek – angolul (Mashable!)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik