A magyar internetes piacot több feszültség is jellemzi: a szolgáltatók között kemény árharc van, az állam különadóval sújtja az ágazatot, a felhasználók pedig nem mindig azt a sávszélességet kapják, amit ígérnek nekik és amit várnak. Kirívó esetben az is előfordulhat, hogy a tényleges sávszélesség a névlegesnek alig pár, jobb esetben 16-20 százalékát éri el, ám ma ez teljesen jogszerű.
A szolgáltatók sok esetben a központ és a kapcsolat létesítés helye közötti földrajzi távolságra, vagy a nem megfelelő modemre hivatkoznak. A minőségi szolgáltatás azonban számos egyéb tényezőtől is függ. A kiváló kapcsolat alapja a magas rendelkezésre állású hálózat, a minőségi eszközpark és a hálózat optimális kihasználása.
A lassú kapcsolatot általában a magas overbooking arány – a kapcsolat kialakításához szükséges eszköz túlfoglalása – okozza. A költségek csökkentése érdekében több előfizetőt kapcsolnak rá egy rendszerre, mint amennyit az ténylegesen képes kiszolgálni.