Tech

Őfelsége csatlakozik a Facebook népéhez

Barátnak azért nem lehet jelölni II. Erzsébet királynőt.

A 84 esztendős II. Erzsébet királynő profilja hétfőtől lesz elérhető a világ legnépszerűbb, több mint félmilliárd felhasználót számláló közösségi portálján. A “The British Monarchy” – A brit monarchia – hivatalos néven összeállított profil gazdag kínálatot ígér: az érdeklődők friss udvari hírekről tájékozódhatnak, fotók, videók kíséretében, és elolvashatják, sőt meg is hallgathatják a királynő beszédeit. Emellett napi frissítésű beszámolókból értesülhetnek az uralkodó és a királyi család hivatalos programjairól.

Jóllehet a Facebook felhasználói nem jelölhetik majd “barátnak” II. Erzsébet királynőt, ha azonban rákattintanak a “tetszik” alkalmazásra, azzal az uralkodói oldal követőiként regisztrálhatják magukat, és megkapják a királyi családról szóló friss híreket, emellett üzeneteket is hagyhatnak a profil üzenőfalán.

A The Sunday Telegraphnak, a legnagyobb brit vasárnapi konzervatív lapnak egy udvari forrás azt mondta: a Facebook valószínűleg az utolsó olyan bástyája a közösségi médiának, amelyet a brit királyi család még nem hódított meg, márpedig a királynő “lelkesen törekszik” arra, hogy teljes mértékben alkalmazkodjék a XXI. századhoz.

A Facebook szóvivője úgy kommentálta a királynő megjelenését a portálon, hogy a felhasználók mostantól közvetlen kapcsolatba kerülhetnek a királyi famíliával, és “egyedülálló betekintést” nyerhetnek a palota életébe.

A brit uralkodóról – aki a II. világháború idején, még hercegnőnként autószerelői képesítést szerzett és a brit hadsereg teherautóit javította – már eddig is köztudott volt műszaki érdeklődése, és az is, hogy egyáltalán nem idegenkedik az internet és a mobil távközlés legújabb csodáitól sem. A Buckingham-palota a nyáron megjelent a Flickr fényképmegosztó portálon, tavaly létrehozták az uralkodóház Twitter-profilját, 2007-ben pedig a YouTube videómegosztó portálon létesítetek külön csatornát a brit királyi családnak.

Az udvarnak már 1997 óta saját honlapja van, amely a www.royal.gov.uk címen kereshető fel. Öles szalagcímek adták az alattvalók tudomására, amikor a királynő 2003-ban elküldte első sms-ét, két évre rá pedig megvásárolta első iPod multimédiás lejátszóját, amely korabeli hírek szerint “komoly benyomást” tett rá.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik