Alan Joyce, az ausztrál légitársaság vezetője pénteken Sydneyben tartott sajtótájékoztatóján kiderült, hogy nem gondolják, hogy karbantartási hanyagság vezetett volna a négy hajtómű közül az egyiknek a leállásához. Másképp megfogalmazva a gyártót tartják hibásnak.
A Qantas a majdnem katasztrófával végződött kényszerleszállást követően repülési tilalmat vetett ki mind a hat A380-asára. A szakemberek átvizsgálják a gépeket, amelyek ezt követően kaphatnak felszállási engedélyt. Az műszaki ellenőrzést egy-két nap alatt elvégzik.
A gyártó Airbus és a hajtóműveket előállító Rolls-Royce tanácsára a Singapore Airlines is elővigyázatosságból műszaki ellenőrzést végzett az ilyen típusú gépein, és mivel a szakemberek nem találtak rendellenességet, engedélyezték a gépek újbóli üzemeltetését.
Az A380-as a jelenlegi legkorszerűbb, egyben a legnagyobb utasszállító repülőgép, amely több mint 500 utas szállítására alkalmas. Első kereskedelmi repülése 2007 októberében ugyanezen az útvonalon, Szingapúr és Sydney között történt.