A közösségi médiamenedzsmenttel foglalkozó Vitrue legújabb kutatása napi és napon belüli bontásban mutatja be az “átlag” Facebook felhasználó tevékenységét céges szempontból.
A statisztikájuk alapját egy méretes mintavétel adja: 2007 augusztus 10-től 2010 október 10-ig 1500 cég Facebook-oldalán gyűjtöttek be 1,64 millió bejegyzést és 7,56 millió hozzászólást. A lájkolást és a megosztást nem kutatták, de ez talán érthető is.
Hétköznaponta három olyan időpont van, amikor a felhasználók különösen aktívak: délelőtt 11, délután 3 és 8 óra, melyek közül a középső a legerősebb. A napok között nincs akkora eltérés, bár ha feltétlenül mondani kell egyet, a szerda a legaktívabb, míg a vasárnap a legelhanyagoltabb napja a hétnek.
Ahhoz, hogy sikeresen kommunikáljunk az ismerősökkel és lájkolókkal – mint kiderült – reggel érdemes gondolatainkat és anyagainkat megosztani. Külön érdekesség, hogy a legnépszerűbbé azok az anyagok váltak, melyek bármely óra első negyedében kerültek ki a közösségi oldalra.
AJÁNLOTT LINKEK:
When Are Facebook Users Most Active? [STUDY] (Mashable)