Tech

Svájci a leghosszabb alagút

Húsz év munka gyümölcse egy közel 57 kilométer hosszú alagút.

Az eredetileg 1947-ben tervezett járat célja a könnyebb, gyorsabb és olcsóbb áruszállítás volt Európa minden sarkából minden sarkába – főleg az olaszországi Genova és a holland Rotterdam között. Húsz év után az utolsó 2 méternyi kőzetet péntek reggel fúrta át a Sissinek keresztelt pajzs.

Összesen 2500 fő dolgozott a projekten, melyek közül 8 életét adta a megvalósulásért. Az alagút építése közben számos olyan kihívással találkoztak, mellyel azelőtt senki más. Például a középső szegmens elindításának érdekében először 800 méter mélyre kellett ásni; de nem volt egyszerű az Alpok formálódása közben kialakult kőzetek átfúrása sem. Nem egy alkalommal használhatatlannak bizonyult mind a 8 háromezer tonnás fúrópajzs és robbanószerekkel kellett megoldani a haladást.

Az alagút végleges formáját várhatóan 2017-ben éri el, amikor is a benne elhaladó vonatok akár 250 kilométer/órás végsebességgel szállíthatják az árut és az utasokat is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik