Tech

A japánok mindent megadnak a játékért

Összesen 400 millió dollárt (78 milliárd forintot) fizet a DeNa japán cég az amerikai Ngmocóért, amely iPhone-on játszható közösségi játékokat fejleszt.

Az ár nagysága jelzi, mekkora lehetőséget sejtet az üzletág, és milyen elvárásokkal kell szembenéznie. A DeNa kedden jelentette be, hogy először 300 millió dollárt oszt szét a Ngmoco résztulajdonosai és munkatársai között. A további száz millió dollár kifizetését 2011 végéig meghatározott célok eléréséhez köti.

A 400 millió dolláros vételár azért is tűnik hatalmas összegnek, mivel a legtöbb Ngmoco-játék ingyenesen, vagy 0,99 dolláros (195 forintos) áron játszható. E játékokat eddig 60 milliószor töltötték le a vállalatfelvásárlásról szóló bejelentés szerint.

A DeNa közösségi játékokra specializálódott, azaz a közösségi oldalakon, például a Facebookon játszható játékokra. Világelső akar lenni konszernjével a mobiltelefonos játékok piacán Tomoko Namba, a DeNa főnöke és alapítója. A közösségi játékok 2014-re várhatóan 1,5 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak le – szemben a 2009-es 640 millió dollárral.

A Ngomoco eladásával a legjobb üzletet a Kleiner Perkins befektetési cég köti, amely 25 százalékos résztulajdonosként akár 100 millió dollárt is kaphat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik