Például egy autóverseny témájú játék legfontosabb eleme – nyilvánvalóan a kocsi virtuális úttartása és kezelhetősége mellett – a környezet, amiben száguldozhatunk. Ez a környezet lehet teljesen kitalált és a nulláról felépített, vagy akár egy részletesen felvett útszakasz is – egyik sem olcsó mulatság és mind a kettőben akadhatnak olyan hibák, amit a játékosok kifogásolhatnak. De a legrészletesebb munka után is gond lehet, hogy túl kevés a bejárható pálya.
Többek között ezen problémára kínálna gyógyírt az az ötlet, hogy például a Google Street View képsorait integrálnák egy játékba. Nem csak a már meglévő képeket használnák, hanem centiméter pontossággal újratérképeznék az utakat, hogy minden kátyú, repedés és egyéb egyenetlenség is érezhető legyen.
Az előbb leírtak csak alapjai a lehetőségek tárházának. Képzeljünk el például egy lövöldözős játékot, amely a legfrisebb műholdas adatok alapján állítja be a környezeti változókat. Engedjük el a fantáziánkat.