A Forrester kutatócég arra mutatott rá, hogy a félmilliárdos facebookozó tábor és a havi két milliárd tweet ellenére a tartalomkészítők számának növekedése megfeneklett.
Kutatásuk a közösségi oldalak használóit hét csoportba kategorizálta: készítők, megbeszélők, kritikusok, gyűjtögetők, csatlakozók, nézők és inaktívak. (Ezek egymást ki nem záró meghatározások, tehát egy személy több besorolást is kaphatott.)
A közösségi oldalak motorjait jelentő készítők azonban arányaiban egyre kevesebben vannak. Az USA-ban 24-ről 23 százalékra, az EU-ban 15-ről 14 százalékra esett vissza. Ez számszerűsítve több ezer fős visszaesést jelent – az Európai Unió ez különösen fájdalmas, mivel világszerte eleve itt a legkisebb a készítők aránya.
A kutatás szerint az átlag felhasználó legszívesebben inkább passzív viselkedést folytat – a legtöbb embert a csatlakozók és a nézők kategóriákba lehetett besorolni.