Tech

Greenpeace kontra Facebook

A környezetvédők egyenesen Mark Zuckerberget szólítják fel arra, hogy a Facebook mondjon nemet a szénalapú energiára.

A Greenpeace nagyszabású kampányt indított a közösségi portál illetve vezérigazgatója ellen – ráadásul pont a Facebookon. A már most 600 ezer főt számláló csoport tagjai arra hívják fel a figyelmet, hogy az oldal által használt szerverek “koszos” energia segítségével futnak, mikor lenne lehetőség megújuló energiaforrások használatára is.

A Facebook kommunikációs igazgatója, Barry Schnitt reagált a hozzájuk intézett nyílt levélre. Elmondása szerint lehetőségeikhez képest mindent megpróbálnak a környezet megóvása érdekében. Bevallotta, hogy oregoni telephelyük áramellátása valóban az amerikai átlagnál magasabb mértékben támaszkodik a szénalapú áramra, de hozzátette, hogy az ottani klímának köszönhetően összesített karbonlábnyomuk kisebb, mintha máshol a “tisztább” energiát preferálnák.

A greenpeace-eseket azonban nem nyűgözte le a válasz. Szerintük a Facebook nem használja ki potenciális befolyását a megújulú energia kiköveteléséért. A Google és a Yahoo például sokkal jobban és többet tesz az ügy érdekében.

A kétperces kampányfilm a hamarosan mozikban debütáló Social Network (magyarul A közösségi háló) című film “greenpeace-esített” változata.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik