Széles körben terjedt vélekedés szerint Mark Papermaster részlege okolható a legújabb Apple-telefonok antennájával tapasztalt problémákért.
Az amerikai informatikai óriáscég a hardvermérnök távozásának okát nem részletezte, így azt sem közölte, hogy milyen körülmények között búcsúztak munkatársuktól.
Papermaster az ingyen Apple-tokokat közlő bejelentésen már nem volt jelen. Az Apple szóvivője szerint a mérnök munkáját a Macintosh termékek fejlesztését felügyelő Bob Mansfield veszi át.
Szakértők szerint az antennaproblémák végleges lezárása – az Apple eddigi termékfrissítési gyakorlata szerint – legkorábban 2011 júniusában, új készülékek megjelenésével érhet véget.
Napokkal az iPhone 4 júniusi bemutatója után érkeztek az első felhasználói visszajelzések, amelyek szerint a készülékkel bizonyos helyzetekben vételi problémák adódnak, és a kijelzőn látható térerőszintjelző-skála sem a megfelelő értékeket mutatja.
A Consumer Reports befolyásos fogyasztói magazin vizsgálatai is alátámasztották a panaszokat és arra az álláspontra jutottak, hogy ebben a formában nem ajánlják olvasóiknak a készüléket.
Kezdetekben az Apple még elbagatellizálta a hiba jelentőségét, mert a kifogásolt vételi problémák ugyanis csak akkor jelentkeztek, ha a felhasználók telefonálás közben a bal kézben tartott készülék bal alsó feléhez értek.
Steve Jobs, az Apple vezérigazgatójának kéztartási szokások megváltozatására tett javaslata után a végső megoldást a július 15-i rendkívüli sajtóértekezlet jelentette, amelyen a hibák elismerése mellett ingyen védőtokot ajánlottak fel azoknak, akik erre igényt tartanak.