Tech

Facebook: minden napra egy botrány

Lassan minden napra jut egy botrány a Facebook háza táján, ismét az adatvédelem kérdéskörében.

Eddig is sok vád érte az oldalt annak kapcsán, hogy nem igazán foglalkozik a felhasználói adatok tiszteletben tartásával, a legújabb hírek ezt csak megerősítették. Úgy tűnik, a cég kiadta hirdetőinek azok felhasználói azonosítóját, akik rákattintottak a hirdetésekre, hogy így a későbbiekben akár direktben is megkereshessék az érdeklődőket.

A hír a Wall Street Journalban jelent meg. Amikor a lap munkatársai megkeresték a közösségi oldalt, illetve a hasonlóan viselkedő MySpace képviselőit, akkor mind a két cég azzal védekezett, hogy hibáról van szó és azonnal újraírták a kódokat.

A Facebook azzal védekezett, hogy “irányelveink nem engedik meg, hogy a hirdetők adatokat gyűjtsenek a felhasználókról”, azonban kevesen hiszik el már a magyarázkodást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik