A Facebook eddig csak azt figyelte, hogy a közösségi oldalon belül mikre kattintunk, mi érdekel bennünket, milyen ismerőseink vannak, mit vásárolunk. Gondos házigazdaként minden olyan információt összegyűjt rólunk, amit felhasználhat arra, hogy kiszolgálja a hirdetési piacot, és nyilván valamilyen szinten számunkra is kényelmesebbé tegye az oldal használatát.
A legfrissebb bejelentésük szerint ez hamarosan megváltozik, a lekövetést kiterjesztik az internetes világhálóra. Hamarosan minden olyan lépésünket figyelni fogja, amihez hozzájut, így azt is, ha egy külső weboldalon (pl: Index, Hir24) like-olunk valamit. Ha például elolvasunk egy tévés cikket, vagy esetleg ellátogatunk egy webshopba, ahol full HD tévéket árulnak, akkor hamarosan a Facebookon is találkozunk a tévékkel, amit a közösségi oldal azzal spékel meg, hogy a tévéhez kapcsolódó termékeket (távirányító, konzolok, hangfal) is tálcán kínálja nekünk megvásárlásra. A tökéletes targetáció érdekében belenéz az általunk használt alkalmazásokba is, tehát tudni fog rólunk mindent, amit a neten csinálunk, fogalmazhatunk úgy is, hogy naplózza a netes szokásainkat.
Ezt azzal magyarázzák, hogy mivel sokan panaszkodnak az irreleváns hirdetések miatt, úgy döntöttek, hogy alárendelik magukat a felhasználói akaratnak, így a jövőben figyelni fognak arra, hogy csak célzott hirdetéseket kapjanak a facebookosok, olyanokat, amik valóban érdekelhetik őket. Egyelőre az Egyesült Államokban vezetik be az újítást, de néhány hónapon belül hozzánk is elér majd. Aki nem szeretné, hogy ilyen mértékű figyelemben részesüljön, annak lehetővé teszik, hogy kikapcsolja a lekövetést. Még nem tudjuk, hogy hogyan.