Az elmúlt hetekben bejártuk a Google utcanézegetőjének legművészibb, legijesztőbb és legszebb környékeit, most pedig arra derült fény, hogy melyek a legkeresettebbek. “Meglepő, hogy olyan helyek, amik offline nem túl népszerűek, online igazi slágerek lettek” – mesélte a statisztikákat látva Ulf Spitzer, a Google Street View projektmenedzsere.
Mint kiderült, az utcanézegetők Ázsiába vágynak, azon belül is elsősorban a Fudzsira. De Japán olyannyira népszerű, hogy az első hat helyen a szigetország utcaképeit találjuk – a toplistába alig fér be Tajvan és Szingapúr. Ehhez képest a való világban az első számú turisztikai célpont Ázsiában a tajföldi Bangkok, amit népszerűségben Szingapúr, Kuala Lumpur, Hongkong, Szöul és Sanghaj követ – és csak ezek után jön Tokió.
A japán Nemzeti Turisztikai Szervezet szóvivője szerint az online és offline közötti különbség annak lehet köszönhető, hogy Japán a napkelet országaként nagyon távolinak tűnhet, s az emberek attól tartanak, hogy nem fér bele a költségvetésükbe – pedig nem drágább más ázsiai országoknál.
A magunk részéről nem féltjük a japán turizmust: tekintettel arra, hogy a 2020-as nyári olimpiának Tokió ad otthont, várhatóan nőni fog a globális érdeklődés.