Egy floridai férfi Svájcba utazott a feleségével, azonban hazaérve – mint ahogy az ABC Action News fogalmaz – telefonszámlája magasabbra rúgott, mint az Alpok.
Rene Remund és felesége tavaly szeptemberben jártak Európában, és elutazásuk előtt értesítették a szolgáltatójukat az útról. A férfi felkeresett egy T-Mobile üzletet, ahol azt mondták neki, hogy biztosítva van, a továbbiakban pedig nem firtatta, hogy ez pontosan mit jelent. A házaspárnak eszébe sem jutott az elküldött üzeneteik és hívásaik mennyiségére gondolni a barátaikkal töltött távollétük során, egészen addig, míg visszaérve az Egyesült Államokba kézhez nem kapták
Remund, aki már 30 éve a szolgáltató ügyfele, először azt gondolta, hogy csak 143 dollárról lehet szó (ami még így is nagyjából 53 ezer forintnak felelt volna meg), de végül felhívta az ügyfélszolgálatot, ahol megerősítették, hogy az összeget nem írták el – a tengerentúlon összes 9,3 gigabájt adatforgalmat fogyasztott, ami nem lenne kiemelkedően sok, azonban nemzetközi hívások esetén a díjak a sokszorosukra nőnek. A férfi ezután levelet írt a szolgáltatónak, azonban nem kapott választ, így megkereste az ABC Action News-t a történetével, akiknek a következőt írta a T-Mobil:
Ha egy ügyfél olyan régebbi díjcsomaggal rendelkezik, amely nem tartalmazza az adatroamingot, akkor meg kell győződnie arról, hogy adatforgalom esetén repülőgépes üzemmódot és wifit használ, hogy biztos legyen abban, a készülék nem csatlakozik nemzetközi hálózatra.
Napokkal később az összeget mégis jóváírták Remund számláján, így már nem kell aggódnia a 6 számjegyű összeg miatt.