Kifejezetten szokatlan kombinációval állt elő a világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks. Az amerikai multi kínai üzleteiben ugyanis a február 11-én kezdődő holdújév alkalmából sertéshúsos tejeskávét kezdtek árulni – számolt be az ABC 7 Chicago.
Az újévi csemege ára a Starbucks kínai alkalmazása szerint 68 jüan, ami nagyjából 3500 forintnak felel meg.
A sanghaji Starbucks Reserve Roastery Kína legnépszerűbb közösségi oldalára, a Weibóra is kitett pár fotót az italkülönlegességről.
„A húsevés jólétet jelent a következő évben” – szól a képek kíséretében megosztott szöveg, amiből megtudhatjuk, hogy az újévi sertéshúsevés nem csak Magyarországon hoz szerencsét a babonák szerint.
Az Starbucks leírása úgy jellemzi az italt, mint ami „hagyományos újévi szokásokat visz a kávézásba”, és különleges módon kombinálja a sós és édes ízeket. A tejeskávé egyébként Kína mind a 785 Starbucks-ában kapható.
A holdújév az egyik legfontosabb ünnepnek számít Ázsiában. Az emberek Kína-szerte hazautaznak ebben az időszakban, hogy családjukkal együtt ünnepeljenek. A kormányzati adatok szerint az idei utazási szezonban összesen 474 millió utazást tettek a szárazföldön belül.
És bár az újévi lakomákon felszolgált ételek régiónként változnak, a párolt sertéshús sok helyen számít ünnepi fogásnak.
A sziklacukor, szójaszósz, sárga bor és más ízesítők felhasználásával elkészített párolt sertéshas, a Dongpo sertés is egy ilyen fogás, ami egy ezer évvel ezelőtt élő, költőként, festőként államférfi, az eredetileg Szu Si néven ismert Szu Tung-póról lett elnevezve. A hosszas párolással elkészített fogás gazdagon ízesített, rendkívül puha sertéshúsdarabokból áll össze, amiket evőpálcikával is könnyen szét lehet szedni.