Jézus nem tanított gyűlöletre. Lábakat mosott.
– ez szlogenje annak a tévéreklámnak, ami profi amerikai foci bajnokság döntőjének egyik szünetében, vagyis a világ legdrágábban mért reklámidejében ment le. Bár keresztény értékeket népszerűsít, a kisfilm konzervatív körökben váltott ki hatalmas felháborodást – írja a Newsweek.
A 2022-ben, egy keresztény alapívány által indított, a fiatalokat megcélzó, vallásnépszerűsítő „He Gets Us” című kampány keretein belül leforgatott reklám azt a bibliai történetet veszi alapul, melyben Jézus megmossa a tanítványai lábait az utolsó vacsorán. A megbékélést hirdető reklámban emberek mossák egymás lábát különböző helyzetekben: egy nőét például egy családtervezést segítő klinika előtt.
Konzervatív véleményvezérek szerint a megbocsátás krisztusi eszméjére fókuszáló reklám olyan megbocsáthatatlan bűnöket népszerűsít, mint például az abortusz. Ryan Visconti lelkész szerint a reklám ártalmatlannak látszik, de azt sugallja, hogy Jézus nem bánja, ha bűnöket követünk el, ez pedig a legutolsó, amire a világnak szüksége van.
A vallásos zenész Vinnie James pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy Jézus a követői lábait mosta meg, és arra bíztatta őket, hogy egymás lábát mossák, nem akárkiét. „A kerszténységet nem kellene politikai hirdetésként újraírni” – fogalmazott.