Pár nappal azután, hogy a 2022-es labdarugó-világbajnokság katari szervezői az ígéretükkel ellentétben megtiltották a stadionokban az alkoholos sörök árusítását, a rendezvény egyik fő szponzora, a Budweiser nevű amerikai sörgyár bejelentette, hogy a szigorítás miatt megmaradó söröket a torna győztesének adják majd a trófea mellé – számolt be a Guardian.
A szervezőország által hozott döntés azért is érintheti rosszul a Budweisert, mert a jelentések szerint 75 millió dolláros – azaz közel 30 milliárd forintos – szponzorszerződést kötöttek a FIFA-val. A hírt a hoppon maradt cég egy nagy mennyiségű sörről készült fotó társaságában megosztott Twitter-bejegyzésben jelentette be:
Új nap, új tweet. A győztes ország kapja a Budokat. Ki kapja meg őket?
New Day, New Tweet. Winning Country gets the Buds. Who will get them? pic.twitter.com/Vv2YFxIZa1
— Budweiser (@Budweiser) November 19, 2022
A lépés jelentős gúnyt váltott ki a közösségi médiában, egyes felhasználók szerint egyenesen visszatartó erővel bír a világbajnokság megnyerése szempontjából, mivel az amerikai sörmárka hírneve több európai országban is nagyon rossz.
A sörtilalom bejelentése után Gianni Infantino, a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség elnöke azt mondta: a szövetségnek nem sikerült meggyőznie a katari kormányt, hogy tartsa magát az eredeti döntéshez, amely szerint engedélyezni kell az értékesítést, de ha lehet, akkor a helyzet „még közelebb hozott minket egymáshoz” a Budweiserrel.
Most úgy tűnik, hogy az alkoholmentes Lusail Stadionban megrendezésre kerülő december 18-i döntő győztese nemcsak a trófeát és a 42 millió dolláros (16,7 milliárd forintos) pénzdíjat viheti haza, hanem megszámlálhatatlan raklapnyi ingyen sört is.
Kiemelt kép: A LED-tábla egy Budweiser-reklámot mutat a 2022-es katari labdarúgó-világbajnokság C csoportjának Argentína és Szaúd-Arábia közötti mérkőzésén a Lusail Stadionban, 2022. november 22-én. (Catherine Ivill / Getty Images)