A Magyarországon rajtoló Giro d’Italia szervezői ezúttal kicsit szakítottak a hagyományokkal: az olasz kerékpáros körverseny már több alkalommal is időfutammal indult, ám idén a mezőny előbb pénteken elment Visegrádig, majd csak ezt követte a kordonok közti száguldás Budapest lezárt utcáin.
A rajt ezúttal is a Hősök terén volt, ahol több ezer ember éljenzése mellett elsőként vághatott neki a Budai Várhoz tartó 9,2 kilométernek a belga Harm Vanhoucke. Ezután percenként indítottak egy versenyzőt, így igen korán láthattunk magyart is, Peák Barnabást valóságos hangorkán indította el. Bár mindenkinek járt a taps, kiváltképp macskaköves emelkedőt követően a célban, volt abban valami lehengerlő, amikor egy magyar versenyző tekert épp a pályán: semmihez sem fogható morajlás kísérte a hazai kerékpárosokat minden méteren, picit mintha meg is állt volna az idő, de csak egy pillanatra, mert aztán őrületes tempóval elsuhantak az ember mellett és folytatták az útjukat.
Ami a magyar eredményeket illeti, a szám magyar bajnoka, az emiatt megkülönböztető trikóban és nemzeti színű aero bukósisakba tekerő Fetter Erik a 45. helyen végzett, 38 másodperc volt a hátránya a győztes Simon Yates mögött. Peák 51.-ként zárta a második szakaszt, Valter Attila pedig 82.-ként, de a tavaly az összetett éllovasnak járó rózsaszín trikót három napon át is viselő bringás azt mondta, nem is nagyon tudott a versenyzésre koncentrálni.
Egészen lenyűgöző volt a közönség. Csúnyán fogalmazva, elvonták a figyelmemet a versenyről, de én hagytam, hogy eltereljék, mert ennek minden pillanatát ki akartam élvezni. Ezt viszem majd magammal Olaszországba is, ott is erőt fog adni
– nyilatkozta az összetettben a negyvenedik helyen álló Valter.
Nem csak Valter Attila volt, aki inkább megfontoltan tekert az időfutamon. A Team Cofidis csapatkapitánya, az első Giróján induló francia Guillaume Martin is azzal a tervvel érkezett a magyarországi szakaszokra, hogy ne szakadjon le nagyon az élmezőnytől (egy perc és négy másodperc jelenleg a hátránya az élen álló Mathieu van der Poel mögött), és elkerülje a bukásokat. Utóbbi amúgy sem volt jellemző rá a pályafutása eddigi részében, mivel gyermekkorából az összpontosítás képességét hozta magával:
Ez segít megőrizni a nyugodtságát, jó reflexeinek és az esési képességeinek köszönhetően eddig elkerülték a súlyos sérülések, mint például a törések. A hegyimenő Martin kapcsán további érdekesség, hogy már tervezgeti a kerékpározás utáni életét, és nem is akármibe vág majd bele: filozófia szakos diplomamunkájában a XIX. századi német szerző, Friedrich Nietzsche munkásságát kapcsolta össze a sporttal, pályafutása lezárása után pedig szívesen foglalkozna írással, és mindenképpen folytatja majd a filozófiával kapcsolatos munkáit is.
Persze előtte még a versenyzésé a főszerep, már csak azért is, mert a Team Cofidis leginkább a vasárnapra, a Kaposvár és Balatonfüred közötti 201 kilométerre gyúrt a magyarországi szakaszok közül. Merthogy a sprintbefutó Simone Consonni terepe, az olasz ezt tavaly is bizonyította, amikor volt szakasz második is a Girón. Martinék így azon dolgoznak majd, hogy a tokiói olimpián üldözéses csapatversenyben aranyérmes csapattársuk a lehető legjobb pozícióban érkezzen meg a vasárnapi hajrára.